Scratch ile Makine Öğrenimi (Machine Learning) - 201
Bölüm Sayısı | 7 | |
Neler Öğreneceksin |
Makina öğrenimi kavramını öğrenecek ve kendi uygulamalarını geliştireceksin.IBM Cloud ve Scratch uygulamasını beraber kullanmayı öğreneceksin. |
|
İhtiyacın Olacak |
Eğitimin Amacı
Scratch ile Machine Learning ile Makineleri Tanıyalım!
Makineler, yapay zekâ kullanarak insanlar gibi öğrenebilir ve davranabilir mi?
Scratch ile Machine Learning - 201 derslerinde Machine Learning For Kids platformunu kullanarak çeşitli makine öğrenimi çalışmalarının temellerini keşfedeceksin. Bu derste; metin, sayı, resim ve ses özelliklerini kullanarak makine öğreniminin gerçekleştirilmesi için gerekli bilgi ve beceriye sahip olacaksın.
Meraklılar Kazanır!
Kullanılacak Malzemeler
Scratch ile Makine Öğrenimi (Machine Learning) - 201
Bu eğitimde sırasıyla neler öğreneceksin?
Scratch ile Makine Öğrenimi
Örnek İçeriği İnceleBu etkinlikte Scratch ile makine öğrenimi için gerekli üyelik işlemlerini gerçekleştireceksin. “Makine öğrenimi nedir?” sorusunu cevaplayacaksın. IBM Cloud ortamına üye olmayı öğreneceksin. Machine Learning For Kids ortamına üye olmayı öğreneceksin.
Örnek İçeriği İnceleAkıllı Ev Yapalım
Bu etkinlikte önce Machine Learning For Kids ortamını tanıyıp daha sonra metin komutlarımıza yanıt veren bir akıllı ev sistemi yapacağız. Machine Learning For Kids ortamını tanıyacaksın. Scratch 3 içindeki makine öğrenimi bloklarını tanıyacaksın. Akıllı ev projesi yapacaksın.
Giga'ya Bir Şeyler Söyle
Bu etkinlikte Giga adlı kukla söylediğin kelimelere göre mutlu olacak ya da üzülecek. Komut vererek kostüm değiştireceksin. Komut sonrası kukladan cevap alacaksın.
Panda İle Sohbet Edelim
Bu etkinlikte pandaya sorular sorarak pandadan cevaplar alacaksın. Makine öğreniminde soru sormayı öğreneceksin.
Taş, Kağıt, Makas
Bu etkinlikte kamera üzerinde taş, kâğıt, makas oyunu oluşturacaksın. Makineye görsel tanıtacaksın. İki görsel arasında karşılaştırma yaptıracaksın.
Bilgisayar, Maymunu Bulsun 1
Bu etkinlikte karakterin konumunu bilgisayarın tahmin ederek bulduğu bir uygulama yapacaksın. Scratch üzerinden eğitme verisi yükleyeceksin. Eğittiğin karakterin sahnedeki konumunu bilgisayara tahmin ettireceksin.
Bilgisayar, Maymunu Bulsun 2
Bu etkinlikte karakterin konumunu bilgisayarın tahmin ederek bulduğu bir uygulama yapacaksın.
Öğrensen İyi Olur
Bu içeriği öğrenmeye başlamadan önce aşağıdaki içerikleri öğrenmeni tavsiye ederiz.