Unity ile Oyun Tasarımı - 302
Bölüm Sayısı | 7 | |
Neler Öğreneceksin |
Assetlerin birbirleriyle etkileşim kurduğu oyunlar tasarlayacaksın.2D ve 3D oyunlar tasarlayacaksın.Oyunlarında ödül sistemi kullanacaksın.Günümüzde en çok oynanan oyunların mekaniklerinin nasıl yapıldığını öğreneceksin.C# programlama dilini kullanarak objelerin birbirleri ile ileri düzeyde haberleşmelerini sağlayacaksın. |
|
İhtiyacın Olacak |
Eğitimin Amacı
Unity ile Oyun Tasarımı Oyun mekaniklerinin nasıl geliştirileceğini keşfedelim. Unity ile Oyun Tasarımı 302 dersinde, oyun mekanikleri içerisinde yer alan lerp komutları, static metotlar, bağlantılı class'lar gibi orta düzey komutları kullanarak sıfırdan bir oyun projesi oluşturabileceksin.
Meraklılar Kazanır.
Kullanılacak Malzemeler
Unity ile Oyun Tasarımı - 302
Bu eğitimde sırasıyla neler öğreneceksin?
Uçan Ejder Oyunu Yapalım
Örnek İçeriği İnceleBu etkinlikte 2D sahne oluşturup, proje için gereken karakterleri sahneye ekleyeceksin. Rigidbody türleri hakkında bilgi sahibi olacaksın. Yay sistemi ile çalışan fırlatma algoritması yazacaksın.
Örnek İçeriği İnceleUçak Simülasyonu Yapalım 1
Bu etkinlikte standard Assets kullanımını öğreneceksin. Albedo ve normal map’in kullanıldığı material’lar oluşturacaksın. Yürüyen ve uçan objeler ile puan toplayıp skora yazdıracaksın.
Uçak Simülasyonu Yapalım 2
Bu etkinlikte karakter ile objelerin tetiklemesini sağlayan görünmez bir trigger alanı oluşturacaksın. Karakter ile uçağa binip hareket etmesini sağlayan kodları yazacaksın. Skor ve Canvas oluşturarak ödül objelerini topladıkça puan kazanma sistemi oluşturacaksın.
Meyve Kesme Oyunu Mekaniklerini Yapalım 1
Bu etkinlikte orthographic ve Perspective kamera sistemlerinin nasıl çalıştığını öğreneceksin. Objeleri takip ederek iz bırakan Trail Renderer kullanımını öğreneceksin. Skor ve Canvas oluşturarak ödülleri kestikçe puan kazanma sistemi oluşturacaksın.
Meyve Kesme Oyunu Mekaniklerini Yapalım 2
Bu etkinlikte 2D ve 3D tasarımlarına uygun trigger komutları yazacaksın. İnterpolasyon kod teknikleri ile obje hareketlerini yumuşak ve stabil hale getireceksin. Objelerin rastgele zaman aralıklarında ve hızlarda oluşmasını sağlayacaksın.
Sonsuz Koşu Oyunu Mekaniklerini Yapalım 1
Bu etkinlikte 3D bir karakter ekleyip koşmasını sağlayacaksın. Karakterin yerçekimi hareketini hiçbir component kullanmadan kendin yazacaksın. Karakter koştukça yeni zemin oluşup üzerinden geçtiği zeminin silinmesini sağlayacaksın.
Sonsuz Koşu Oyunu Mekaniklerini Yapalım 2
Bu etkinlikte 3D bir karakter ekleyip koşmasını sağlayacaksın. Karakterin yerçekimi hareketini hiçbir component kullanmadan kendin yazacaksın. Karakter koştukça yeni zemin oluşup üzerinden geçtiği zeminin silinmesini sağlayacaksın.
Öğrensen İyi Olur
Bu içeriği öğrenmeye başlamadan önce aşağıdaki içerikleri öğrenmeni tavsiye ederiz.