STEM Warm Up - 104
Bölüm Sayısı | 17 | |
Neler Öğreneceksin |
Fen Bilimleri, Matematik ve diğer derslerde öğrendiğin konularla bilişimle üretim becerilerini kullanarak problemlere çözüm üreteceksin. Scratch, Tinkercad, Micro:Bit araçlarını farklı problemleri çözmek için kullanacaksın. Görsel Sanatlar çalışmaları ile ürettiğin ürünleri geliştireceksin. |
|
İhtiyacın Olacak |
Eğitimin Amacı
Stem Warm-UP Etkinlikleri
Bilişimle üretim becerilerini geliştirerek problemlere karşı kolayca çözüm bulalım.
Stem Warm-Up 104 etkinliklerinde; 4.sınıf seviyesinde Fen Bilimleri, Matematik ve diğer derslerde gördüğün konuları, bilişimle üretim becerilerini kullanarak geliştirebileceksin. Bu etkinliklerin sonunda, derste gösterilen konuların hayatın hangi alanlarında nasıl kullanıldığını öğrenerek; öğrendiğin bilginin ne tür problemlere çözüm olduğunu, benzer durumlar için bilişimle üretim becerilerini kullanarak nasıl çözümler geliştirebileceğini kavrayacaksın.
Meraklılar Kazanır.
Kullanılacak Malzemeler
STEM Warm Up - 104
Bu eğitimde sırasıyla neler öğreneceksin?
Mahallemi de Haklarımı da Bilirim 1
Örnek İçeriği İnceleBu etkinlikte hak ve özgürlüklerinin ihlal edildiği veya kısıtlandığı durumlarda hissettiklerini ifade edeceksin.Günlük hayatta kullandığın mekanların krokisini çizeceksin.Çocuk olarak sahip olduğun haklara örnekler vereceksin.
Örnek İçeriği İnceleMahallemi de Haklarımı da Bilirim 2
Bu etkinlikte metinden sese özelliğini kullanacaksın.Farklı tuşlar ile yazmış olduğun kod bloklarını kontrol edeceksin.
Soyağacı Yapalım 1
Bu etkinlikte soyağacı, aile, akraba ve şema kavramlarını öğreneceksin.Aile tarihini araştıracaksın ve kağıt üzerinde bir soyağacı oluşturacaksın.Scratch ile bir animasyon hazırlayacaksın.
Soyağacı Yapalım 2
Bu etkinlikte soyağacı, aile, akraba ve şema kavramlarını öğreneceksin.Aile tarihini araştıracaksın ve kağıt üzerinde bir soyağacı oluşturacaksın.Scratch ile bir animasyon hazırlayacaksın.
Görme Engelliler İçin Barkod Sistemi 1
Bu etkinlikte problem durumunu analiz edip veri toplayacaksın, verilen problem ile sorulan sorular arasındaki bağıntıyı kurup soruların yanıtlarını tartışacaksın.Raf ömrü, son kullanma tarihi, üretim tarihi kavramlarını araştıracaksın.Süt, peynir ve yoğurt markalarını inceleyeceksin, raf ömürlerini bulmak için veri toplayacaksın.
Görme Engelliler İçin Barkod Sistemi 2
Bu etkinlikte problem durumunu analiz edip veri toplayacaksın, verilen problem ile sorulan sorular arasındaki bağıntıyı kurup soruların yanıtlarını tartışacaksın.Raf ömrü, son kullanma tarihi, üretim tarihi kavramlarını araştıracaksın.Süt, peynir ve yoğurt markalarını inceleyeceksin, raf ömürlerini bulmak için veri toplayacaksın.
Görme Engelliler İçin Barkod Sistemi 3
Bu etkinlikte problem durumunu analiz edip veri toplayacaksın, verilen problem ile sorulan sorular arasındaki bağıntıyı kurup soruların yanıtlarını tartışacaksın.Raf ömrü, son kullanma tarihi, üretim tarihi kavramlarını araştıracaksın.Süt, peynir ve yoğurt markalarını inceleyeceksin, raf ömürlerini bulmak için veri toplayacaksın.
Kapağını Topla Torbanı Salla 1
Bu etkinlikte problem durumunu analiz edip veri toplayacaksın, verilen problem ile sorulan sorular arasındaki bağıntıyı kurup soruların yanıtlarını tartışacaksın.Plastik kirliliğinin doğayı nasıl etkilediğinin ve hayvanlar için ne gibi problemler oluşturduğunun farkına varacaksın.Kirlilikten etkilenen canlıların nasıl hissettiğini ifade edeceksin.Plastik atık kirliliğine başkalarının dikkatini çekmek için GIMP ile bir afiş tasarlayacaksın.
Kapağını Topla Torbanı Salla 2
Bu etkinlikte problem durumunu analiz edip veri toplayacaksın, verilen problem ile sorulan sorular arasındaki bağıntıyı kurup soruların yanıtlarını tartışacaksın.Plastik kirliliğinin doğayı nasıl etkilediğinin ve hayvanlar için ne gibi problemler oluşturduğunun farkına varacaksın.Kirlilikten etkilenen canlıların nasıl hissettiğini ifade edeceksin.Plastik atık kirliliğine başkalarının dikkatini çekmek için GIMP ile bir afiş tasarlayacaksın.
Kapağını Topla Torbanı Salla 3
Bu etkinlikte problem durumunu analiz edip veri toplayacaksın, verilen problem ile sorulan sorular arasındaki bağıntıyı kurup soruların yanıtlarını tartışacaksın.Plastik kirliliğinin doğayı nasıl etkilediğinin ve hayvanlar için ne gibi problemler oluşturduğunun farkına varacaksın.Kirlilikten etkilenen canlıların nasıl hissettiğini ifade edeceksin.Plastik atık kirliliğine başkalarının dikkatini çekmek için GIMP ile bir afiş tasarlayacaksın.
Kapağını Topla Torbanı Salla 4
Bu etkinlikte problem durumunu analiz edip veri toplayacaksın, verilen problem ile sorulan sorular arasındaki bağıntıyı kurup soruların yanıtlarını tartışacaksın.Plastik kirliliğinin doğayı nasıl etkilediğinin ve hayvanlar için ne gibi problemler oluşturduğunun farkına varacaksın.Kirlilikten etkilenen canlıların nasıl hissettiğini ifade edeceksin.Plastik atık kirliliğine başkalarının dikkatini çekmek için GIMP ile bir afiş tasarlayacaksın.
Çimlenen Gazete 1
Bu etkinlikte atık kağıtları ve gazeteleri keserek, küçük parçalara böleceksin.Hazırladığın parçaları su içinde bırakacak, hamur oluşturacaksın.Günlük hayatta bulunan örnek olayları inceleyeceksin.
Çimlenen Gazete 2
Bu etkinlikte atık kağıtları ve gazeteleri keserek, küçük parçalara böleceksin.Hazırladığın parçaları su içinde bırakacak, hamur oluşturacaksın.Günlük hayatta bulunan örnek olayları inceleyeceksin.
Dünyayı Gezelim 1
Bu etkinlikte Fas (MAD), Dominik Cumhuriyeti (DOP), Uruguay (UYP), Cape Town (ZAR), Sri Lanka (LKR) ülkelerinde kullanılan para birimlerini Türk para birimine (TL) çeviren değişkenlerini oluşturacaksın.Para birimlerinin ve toplam harcanan paranın değişkenlerini oluşturacaksın.Fas (MAD), Dominik Cumhuriyeti (DOP), Uruguay (UYP), Cape Town (ZAR), Sri Lanka (LKR) para birimlerinin Türk Lirası’na karşılık gelen değerlerini ve haritadaki konumlarını oluşturacaksın.
Dünyayı Gezelim 2
Bu etkinlikte Fas (MAD), Dominik Cumhuriyeti (DOP), Uruguay (UYP), Cape Town (ZAR), Sri Lanka (LKR), ülkelerinde kullanılan para birimlerini Türk para birimine (TL) çeviren değişkenlerini oluşturacaksın.Para birimlerinin ve toplam harcanan paranın değişkenlerini oluşturacaksın.Fas (MAD), Dominik Cumhuriyeti (DOP), Uruguay (UYP), Cape Town (ZAR), Sri Lanka (LKR) para birimlerinin Türk Lirası’na karşılık gelen değerlerini ve haritadaki konumlarını oluşturacaksın.
Üçtaş Oyunu Yapalım 1
Bu etkinlikte üç taş oyununun kurallarını öğreneceksin.Üç taş oyununu bilgisayar ortamında oluşturacaksın.Üç taş oyununun kazanma olasılıklarını hesaplayıp eğer ve operatörlerini kullanarak kod blokları oluşturacaksın.
Üçtaş Oyunu Yapalım 2
Bu etkinlikte üç taş oyununun kurallarını öğreneceksin.Üç taş oyununu bilgisayar ortamında oluşturacaksın.Üç taş oyununun kazanma olasılıklarını hesaplayıp eğer ve operatörlerini kullanarak kod blokları oluşturacaksın.
Öğrensen İyi Olur
Bu içeriği öğrenmeye başlamadan önce aşağıdaki içerikleri öğrenmeni tavsiye ederiz.